Τετάρτη 13 Ιανουαρίου 2010

Στη ρωγμη του χρόνου









Αυτός εδώ είναι ο φίλος μου ο Στέλιος ο Βισκαδουράκης



Κι όταν λέμε φίλος, οχι e-φίλος, φίλος , φίλος. Κανονικός και με το νόμο!
-Ο ίδιος προσωπικα δεν ανήκει στην μπλοκόσφαιρα, αν και προσπαθω να τον πεισω-
Κι αυτο εδώ ειναι το βίβλιο του
 
Και, αν και δεν το συνηθίζω να παρουσιάζω βιβλία, γιατι θεωρώ ότι γνώμες και απόψεις ειναι εντελώς υποκειμενικές, εν τούτοις, επειδη αυτο το βιβλίο προυπήρχε και παραμόνευε στην "ρωγμή του χρόνου" να το ανακαλύψω εγω.....
Ας τα πάρω ομως τα πράγματα απο την αρχή:
Ο Στέλιος, εκτός απο γιατρός- φυσικοθεραπευτής που είναι, είναι επίσης και ζωγράφος, γλύπτης και φωτογράφος μέσα απο μια οικογενειακη παράδοση γενεών
Το 2002 λοιπον-προχθες μου το επεσήμανε πως πέρασαν ήδη τόσα χρόνια και τρελάθηκα- θέλοντας να του πάρω μια συνέντευξη για τις άλλες καλλιτεχνικές του ιδιοτητες, και θέλοντας να κάνω μια καλυτερη δουλεια μαζι του, του έδωσα γραπτές τις ερωτήσεις για να μου απαντησει με την ησυχία του και χωρίς το άγχος του μαγνητοφώνου.
Οταν μερικές μερες μετά πήγα να πάρω τις απαντησεις, με το που τους ρίχνω μια ματιά, του λέω "  Στέλιο, εκτός απο ζωγράφος και γλυπτης εισαι επίσης  και λογοτέχνης, το ξέρεις;"
"Τι λες βρε" ήταν η δικαιολογημένη του αντίδραση, "εγώ δεν έχω γράψει μέχρι  σήμερα τίποτα άλλο πέρα απο συνταγές"
"Κι όμως "επιμένω εγώ, "πιθανόν μάλιστα η λογοτεχνική σου ευχέρεια να είναι και  κατά πολυ  μεγαλυτερη  κι απ΄ ολα τα υπόλοιπα καλλιτεχνικά σου ταλέντα" του είπα και το πράγμα έμεινε εκει
Επιφανειακά βέβαια έμεινε, γιατι εγώ το σπορο τον είχα ήδη φυτεύσει, και το αποτέλεσμα του ειναι αυτό το βιβλιο που βλεπετε σήμερα και το οποίου η έκδοση, που έγινε πριν μερικες μέρες, μου έδωσε τέτοια χαρά, σαν να ήταν δικό μου. Επιβεβαίωσε το ένστικτο μου βλέπεις.....

Αλλα και μήπως δεν είναι; Γιατι μπορεί μεν ο Στέλιος να ειναι ο βιολογικός πατέρας του, εγώ όμως θεωρω -και μη γελάσετε- πως ειμαι η παρένθετη μάνα του, μια κι αν δεν ήμουν εγώ, πιθανον ο συγγραφέας του να μην ανακάλυπτε ποτέ το ταλέντο του,και το λεω χωρίς καμια έπαρση αυτό,  άρα και το βιβλίο να μην ειχε γεννηθεί ποτέ.
Και βέβαια, θα μου πειτε τώρα, και με το δίκιο σας "σιγά τα ωα ρε Ρίκη, και τι εγινε; Οι μισοί, και πάνω, Έλληνες σημερα γράφουν, κι ενα παραπάνω εσεις οι Κρητικοι που έχετε "βιομηχανία συγγραφής"
Α όχι, δεν ειναι έτσι.
Το βιβλίο αυτό,  αποτελείται απο μια σειρά διηγημάτων που κινουνται με  δεξιοτεχνικό τρόπο ανάμεσα στο χθες και στο σήμερα, στο υλιστικό και το ιδεατό, στο φυσικό και το μεταφυσικό, συνδέει μαγικά χαρακτήρες εντελως ανόμοιους μεταξύ τους, όπως:
Ενα μάγκα το βράδυ της Μ. Παρασκευής του 43, στο κατοχικό Λάκκο, την γνωστή κακοφημη συνοικία του Ηρακλείου, που χορεύει το τελευταίο του ζειμέκικο αγκαλιά με την Ιουλιέτα και τον νεκρό Ιησου.
Ένα μεγάλο Ελληνα ποιητη που προσπαθεί μέσα απο τους μύθους μιας πόλης να βρει απαντήσεις στα διλλήματα του.
Τον ζωγράφο Θεόφιλο που εμπνέεται απο ένα απαγορευμένο έρωτα και ζωγραφίζει την Παναγιά με τα γαλάζια μάτια.
Εναν μοναχικό αγιογράφο που προσπαθει να δώσει χρώμα στον ασπρόμαυρο κόσμο ενός κοριτσιού  με την μυρωδιά της κανέλας, του μοσχοκάρυδου, της μέντας, του ευκάλυπτου και του λεμονιου.
Οπως καταλάβατε, το γράψιμο του φίλου μου του Στέλιου, δεν ειναι απλό γράψιμο
μια κι ο πονηρός, εκμεταλλευόμενος και τις άλλες του ιδιότητες, φωτογραφίζει τα συναισθήματα του και κατόπιν, χρωματίζοντας  τον λόγο του και σμιλεύοντας  τα θέματα του, δημιουργεί  ένα αποτέλεσμα που θυμίζει κάτι ανάμεσα σε πίνακα ζωγραφικής και καλοδουλεμένο μάρμαρο με το μαντέμι της πένας.


Κι οκ , αν δεν πιστεύετε εμένα και νομίζετε πως υπερβάλω λόγω φιλίας, πιστέψτε τουλάχιστον τους κριτές πανελλήνιων και Κρητικών λογοτεχνικών διαγωνισμών, που στη διάρκεια αυτών των οκτώ χρόνων , εδιναν πρώτα βραβεια στο Στέλιο και σε μένα τον πουλο- χα χα-
Γκρρρρρρρρρρρ
Στέλιο πρέπει να σε εξοντωσω....και τους δυο μαζι δεν μας χωρά η Κρήτη

Σε ασπάζομαι φίλε και πάντα με τέτοιες, κι ακόμα πιο μεγάλες επιτυχίες !!!



ΥΓ
Η παρούσα ανάρτηση μου εχει κι άλλο ένα ακόμα λόγο ύπαρξης.
Να ακουσουν μερικοί που τους έχω επισημάνει κάποια πράγματα
Ακους Δέσποινα;
Ακους Βάσσια;


20 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΠΟΛΥΤΑΛΑΝΤΟς ο φιλος σου ..το βιβλιο θα ειναι στα υπ οψιν για διαβασμα..

D.Angel είπε...

Καλλιτέχνης!
Συγχαρητήρια στον σύντεκνο!
Καλές πωλήσεις στο νέο του βιβλίο!
θα το έχω υπ όψιν!Φιλιά πολλά Ρίκη μου!Πάντα γενναιόδωρη κ ψυχάρα!

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΟ ΦΙΛΟ ΣΟΥ.ΚΑΛΑ ΕΚΑΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΓΡΑΨΕΣ.ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΚΑΛΟ ΒΙΒΛΙΟ.ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΠΟΛΥΤΑΞΙΔΟ.
ΚΑΛΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ.

Βάσσια είπε...

Καλές αναγνώσεις και πωλήσεις να έχει ο φίλος σου Ρίκη.
:-)

Όταν είδα τον τίτλο της ανάρτησης μου ήρθε στο νου το ομώνυμο τραγούδι του Ν. Παπάζογλου, σε στίχους του μέγα Ρασούλη.

Αφιερωμένο λοιπόν.
Φιλιά

Ρίκη Ματαλλιωτάκη είπε...

ψυχασθενής ξανθιά

Μα μονο πολυτάλαντους φίλους εχω εγω καλή μου
Και σίγουρα κι εσυ θα εχεις ένα ταλέντο....που θα πάει όμως, θα στο ανακαλύψω κι εσένα


Σοβαρα τώρα, το βιβλιο αυτο εχε το υποψη σου, και θα με θυμηθεις

Ρίκη Ματαλλιωτάκη είπε...

D.Angel

Αγγέλα αφου ξέρεις τώρα, η Κρήτη μόνο καλλιτεχνες γεννα
χα χα

Να το λέμε μη το ξεχάσουμε


Γεια σου πατριωτισσα μου

Ρίκη Ματαλλιωτάκη είπε...

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS

Σκρουτζάκο το έκανα χωρίς σκοπο διαφήμισης, αλήθεια, και μ αρεσε που μου επιβεβαίωσες πως εκανα καλα
Απλα τη χαρά και τη περηφάνια μου ηθελα να μεταφέρω για κάτι που οντως αξίζει

Ρίκη Ματαλλιωτάκη είπε...

Βάσσια

Ευχαριστω Βάσσια μου, και σκέψου αυτο που σου χω πει:

Γραφεις!!!

Ευρύνοος είπε...

Πολύ αξιόλογο φαίνεται!!

ελπίζω κάποια στιγμή να το διαβάσω :)

καλό βράδυ Ρίκη :)

Savvina είπε...

Καλή επιτυχία του εύχομαι.
Καλές πωλήσεις να έχει.
Να είσαι καλά.
Καλό σου ξημέρωμα.
Φιλιά.

ΙΛΥΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ είπε...

Tελικά αυτή η Κρήτη εκτός από λεβεντομάνα είναι και καλιτεχνης ψυχών!Είναι και λίγο δική μου μια και ο γιοκας μου ηταν 7 χρόνια φοιτητής εκει του καλοάρεσε βλέπεις το Ηράκλειο.Καλοτάξιδο το βιβλίο του φίλου σου!

Ευαγγελία Πατεράκη είπε...

Τελικά η Κρήτη
γεννά Καλλιτέχνες!!!

Είναι αλήθεια και είμαι περήφανη!

Τα φιλιά μου συμπατριώτισα!!!

Ρίκη Ματαλλιωτάκη είπε...

Ευρύνοος

Δεν φαινεται, ειναι αξιόλογο Τρελέ μου!

Ρίκη Ματαλλιωτάκη είπε...

Savvina

Ευχαριστώ Σαβινάκι μου!
Κι εσυ ομως εισαι καλλιτέχνης στη δουλεια σου, και μεγάλη μάλιστα

Ρίκη Ματαλλιωτάκη είπε...

ΙΛΥΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ

Οντως γεννά η Κρήτη καλλιτέχνες, δεν ξέρω που οφείλεται αυτο αλλα τους γεννα
Υπάρχουν γέροι που δεν ξέρουν καν το αλφάβητο, και δημιουργουν αριστουργήματα είτε με το λόγο, ειτε με το καλέμι ειτε κι εγω δεν ξέρω με τι
Ειναι επίσης και Κιρκη, μαγεύει και κρατά κοντά της όποιον κι αν την επισκεφτει
χα χα
Αρα γιατι να γλιτωνε ο γιος σου;
χα χα

Ρίκη Ματαλλιωτάκη είπε...

ΠΡΟΜΗΘΕΥΣ ΠΥΡΦΟΡΟΣ
Πυρφορα μου, αυτο ελεγα πριν στα κορίτσια, η Κρήτη γεννά καλλιτέχνες
Αλλα μπας και ξέρεις εσυ το γιατι;

phlou...flis είπε...

Είμαι λιγάκι δύσπιστος στις βιβλιοκριτικές. Θέλω να το βρω, να περι-διαβώ τις σελίδες του και να καταλήξω αν θα το αγοράσω ή όχι. Εύχομαι πάντως να ταξιδέψει το βιβλίο του

Ρίκη Ματαλλιωτάκη είπε...

phlou...flis
Εχεις δίκιο φίλε μου.
Κι εγω το ιδιο δυσπιστη ειμαι, γι' αυτο και το ξεκαθάρισα απο την αρχη
Δεν κανω βιβλιοκριτικη, μια προσωπικη μου χαρά απλως κατέθεσα

ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ είπε...

Λογο-τεχνία, σήμερα ανακάλυψα τον πολύ ενδιαφέροντα τόπο σου - είμαι βλέπεις πολύ φρέσκος στον χώρο - και μου αρέσει πολύ. Επειδή δε έζησα αρκετά στη Κρήτη και ζω ακόμη έστω και άν δεν είμαι εκεί, αφού παντρεύτηκα Κρητικιά συντέκνισσα σου είμαι εκεί ακόμη. Είναι το νησί που ερωτεύτηκα. Είναι το νησί όπου ερωτεύτηκα.
Θα σε επισκέπτομαι για e-ρακή για λογο-τεχνίες.
Έλα κι εσύ αν θέλεις στην ΑΓΝΩΣΤΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ http://4diastasi.blogspot.com)όπου μαζευόμαστε και γράφουμε και διαβάζουμε κείμενα "φευγάτα" όπως τα λέει και μια φίλη.

Ρίκη Ματαλλιωτάκη είπε...

CHRISTOBAL
Φιλε μου σ ευχαριστω για τα καλα λόγια που ειπες, και για μένα και για τον τοπο μου.
Αλλα δεν μπορώ να μπω στο μπλοκ σου, στειλε διευθυνση
Καλως όρισες !