Τρίτη 27 Αυγούστου 2013

Αχ! Βαχ! Ζήτω η Πατρίς!


Μια συγκινητική επιστολή κρητικού στρατιώτη από το Μέτωπο της Μικράς Ασίας

Όσες σειράδες γράμματα γράφει η επιστολή μου

Τόσες φορές σας χαιρετώ φίλοι και συγγενείς μου

Είναι οι μέρες πάλι που θυμόμαστε ξανά τη Μικρά Ασία. Την Καταστροφή του ελληνισμού. Τους χιλιάδες που χάθηκαν εκεί, τα ιερά χώματα... Μια επιστολή που εστάλη το 1922 από τον Ιωσήφ Καραταράκη (χάθηκε εκεί...) στους συγγενείς του περιγράφει ανάγλυφα τον πόνο, τη δυστυχία, τη νοσταλγία των ανθρώπων που ήταν εκεί. Μάλιστα ζωγραφίζει με τρόπο χαρακτηριστικό :Αχ! Βαχ! Ζήτω η Πατρίς!

Την επιστολή μας παραχώρησε ευγενικά ο κ.Γ.Αγιομυργιαννάκης και είναι του ετεροθαλούς αδερφού του πατέρα του , Ιωσήφ Καραταράκη .

Στην επιστολή αναφέρει:

23 Μαρτίου 1922

Πρώτον έρχομαι να ρωτήσω για την υγεία σας και δεύτερον είμαι κι εγώ δόξα τω Θεώ καλά.

Αγαπητέ μου αδερφέ χαίρε, είμαι καλά δόξα τω θεώ και ερωτώ εσάς να μανθάνω πάντοτε.

Λοιπόν αδερφέ μου, να μου στείλετε μια πετσέτα, αν θέλετε, δια να σας ευχαριστώ κάθε πρωί όταν πλύνομαι διότι δεν έχω τίποτα να σφουγγίζομαι.

Και αν ρωτήσετε για πατριώτες, έχω εδώ που ήρθα πεντέξι. Και άμα έφτασα εδώ με βρήκε ένα καλό παιδί από αυτού κάτω και με πήρε στο λόχο του

Και περνούμε καλά. Και αν ρωτάς από πού είναι αυτός, είναι από το Ζαρό, αλλά είναι καλό παιδί.

Λοιπόν αδερφέ, τα λεφτά που μου στείλατε δεν τα έλαβα και να μου γράψεις αν επέστρεψαν και να μου γράψεις τι αποκάμετε με το Γιώργη για τα λεφτά

Και τι απόκανες εσύ με το κάρο, το επούλησες ή το έχεις ;

Να μου γράφεις να μανθάνω κι εγώ και τι μαθαίνετε εσείς από αυτού , να μου γράφεις αν θέλεις τουλάχιστον κάθε Κυριακή που δεν δουλεύεις κι εγώ σας γράφω

Κάθε δυο μέρες τακτικά και δια τις φωτογραφίες που μου γράφετε δεν τις έβγαλα διότι δεν είχα λεφτά και ν μου στείλετε τώρα. Θα βγάλω και θα σας στείλω.

Λοιπόν δεν έχω άλλο να σας γράψω αγαπημένε αδερφέ, μόνο να περνάτε καλά με τη μητέρα και να μην την στεναχωρείς και ότι σου λέει να το κάνεις διότι

θα θυμηθείς μια μέρα τι έχει η ξενητειά όπως κι εγώ τώρα.

Λοιπόν χαιρετισμούς εις την μητέρα μας , εις τον πατέρα και τον Φιλίππο και σε όλους τους συγγενείς και φίλους.

Σε χαιρετώ εγώ ο αδερφός σου

Ιωσήφ Καραταράκης

Όσες σειράδες γράμματα γράφει η επιστολή μου

Τόσες φορές σας χαιρετώ φίλοι και συγγενείς μου

1 σχόλιο:

Κική Κωνσταντίνου είπε...

ενταξει... δεν υπαρχουν λογια!!! υπεροχο!